Naturalne ukojenie

fot. murator dom, decoratorium, studio bm, onet wnetrza.

Jeśli kiedykolwiek postawiłabym na brązy i beże we własnym lokum, możecie by pewni, że byłyby wykorzystane w roli uspokajaczy nazbyt robuchanych form i kolorystyki. Nie widzę siebie pośród neutralności, choć przecież bardzo lubię wiklinę, surowe drewno i biel. Naturalne wnętrza, w kuchni zdobne w ciężko opadające warkocze czosnku, a w salonie w masę poduch w barwach ziemi to raczej cechy wnętrzarskiego stylu moich rodziców. To piękne wnętrza, ale dla mnie nieco zbyt zachowawcze.

Najwyraźniej dopadł mnie syndrom Artura z „Tanga” Mrożka, który sprzeciwia się wartościom, w jakich był przez lata chowany w domu rodzinnym. Ja też wolę na ścianie soczysty amarant, pomarańczowe firanki, zielone pufy. Jednak nie mam w sobie arturowych pokładów buntu, bo gdy zdarza mi się wrócić w rodzinne progi, napić się z mamą dobrej, mocnej kawy, uderza mnie zawsze jak mi dobrze pośród tych beży, brązów, kamionki i wikliny.

fot. ikea, MYIN, duka, home and you, vox

Naturalne wnętrza działają kojąco, nic zatem dziwnego, że ludzie tak często uciekają w kolorystykę ziemi. To swego rodzaju quasi-obcowanie z naturą. Skoro nie masz możliwości obcować z nią na co dzień, a kochasz być blisko niej – być może naturalne wnętrze do właśnie rozwiązanie dla Ciebie.

Wyobraź sobie –  masywny, dębowy stół (Myin) zastawiony z dwóch stron wiklinowymi fotelami (IKEA), na nich kwieciste poduchy  (Home&you), tak, by było naprawdę wygodnie. Na akacjowej, grubej desce (Zassenhaus, Myin.pl) –  domowy smalec ze skwarkami i jabłkiem, kiszone chrupiące ogórki i świeży chleb. W pięknych drewniano-szklanych świecznikach (Sagaform, Myin.pl) migocą nastrojowo małe podgrzewacze. Brązowe kubki (Home&you) pełne są aromatycznego grzańca…

Nie wiem, jak Wy, ale ja w ten weekend na pewno przestąpię rodzinne progi. Nie taki ze mnie Artur 😉

Skomentuj

